2011. január 3., hétfő

végső visszaszámlálás 3,2,1...

mexikó város

tegnap korán keltem, mert reggel 7-kor indult a repülő a fővárosba. Az út másfél óra, így a nap nagy részét a városra tudtam fordítani. A fő cél az antropológiai múzeum volt. A neve kicsit megtévesztő, mert a második emeleten néprajzi kiállítások vannak, az elsőn pedig a prekolumbián kor régészeti anyaga (észak-mexikó, maja, oxacan-zapotek, tolték, aztek-mexican, olmék, totonák és külön rész van teotichuakan-nak szentelve). Az ide utat szokás szerint gyalog tettem meg. A szállás a zocalotól (főtér) száz méterre van. Innen nem messze fut a miksa császár által építetett paseo de reforma, amely a város legnagyobb parkjához vezet. Ez a szöcskedomb (az aztek uralkodók üdülőhelye volt). Itt minden található: állatkert, vidámpark, múzeumok, műemlékek. Sokkal nagyobb, mint a városliget. Az antropológiai múzeum is itt van. Az út sétálva elég hosszú, de az idő szép, meg mint a tenger, nem sietek. Szombat és jó idő lévén, a fél város a paseon és a parkban bóklászott. A belváros kimondottan szép. Néhol budapestet idézi (neoreneszánsz, klasszicista, szecessziós épületek). Tehét a múzeum. Egyszerűen hatalmas. A felénél már azt hittem, hogy többet nem tud felszívni az agyam, a végén zsongó fejjel jöttem ki. Szemléletesen (felhasználóbarát módon:)) oldották meg a kiállításokat. Amit nem tudnak eredetiben prezentálni, azt élethű másolat formájában mutatják be (pl. pakal szarkofág).

a közterületen iszonyatos mennyiségű rendőr. 4-5 áll egy csoportban, a szálloda utcájában vagy 15 van száz méteren. Minden kereszteződésben 1-2, gyalogátkelőknél, metró peronokon szintén. Nekem úgy tűnik, hogy minden harmadik mexikó rendőr, annyi van.

a h1n1 utóhatása (vagy lehet, hogy itt még zajlik?:) az, hogy gyakran látok maszkos helyieket. Egyébként köhögéskor, tüsszentéskor senki se teszi a szája elé a kezét, hanem csak úgy bele a nagyvilágba. Az utcán sok a szemét, ami nem kell azt eldobják (közép- és dél-amerikában is egyébként), viszont fényes nappal itt láttam elöszőr patkányt (kettőt is). Hát ja, amikor majd 20 millió ember él egy városban...

ma

a mai fő "feladat":) Tula volt. Ez kb. száz kilóméterre van és a toltékok fővárosa volt. Közvetelen buszjárat van (két óra). Nagyon romos, de azért két piramist helyrepofoztak ugyahogy, na meg a híres harcos szobrok ott virítanak azért.


délután - miután visszértem a városba - elnéztem mexikó legnagyobb búcsújáró helyére a guadalupei szűzanya bazilikához. Ebben a városban mindenütt sokan vannak, de itt egyszerűen nagyon sokan. Mintha a magyar-angolon lettem volna. Persze vasárnap van, de akkor is. A tömegre figyelemmel elég viccesen oldják meg a képmás megnézését. Futószallagra kell állni, az meg elvisz a képmás előtt.


így nincs ácsorgás, torlódás. A másik vicces dolog az volt, ahogy a helyben vásárolt kegytárgyakat áldják meg. Egy pap tíz méteres körben szórja literszám a szentelt vízet:).

3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése