2010. november 3., szerda

utah, colorado, új mexikó, arizona, nevada

las vegas, helyi idő szerint 23.00
tegnap a mesa verde nemzeti parkot jártam körbe. Csoda szép. A park maga gyönyörű, kanyokkal szabdalt, sziklás táj, de a fő vonzereje a pueblo indiánok által a sziklák pereme alá épitett falvak. Én legalábbi ezért jöttem. De a tájat bámúlva utólag nehéz megmondanom, hogy melyik tetszett jobban. A látnivalók hatalmas területen fekszenek, hatvan-hetven mérföldet könnyen megtesz az ember, mire körülnéz. Ja, és szerencsés volt az időzités is, mert november 7-én lezárják a pueblo falvakat.


mesa verde nemzeti park



és a szikla palota

A szikla palota mellett majd 3O további épületegyüttes található még itt.

a fensik egy részlete
Innen dél felé vettem az irányt és estére a Grand Canyon közelében sikerűlt szállást keriteni. Közben - mint ahogy a cim is mutatja - több államot is érintve autóztam. Láttam egy kamiont, amit lakóházat szállt:) (nem, nem fotóztam le, mert vezettem).

Ma nem volt szerencsém a gyorshajtással, lekapcsolt a jard. Mint a filmekben. Jön szembe, észreveszi, hogy gyors vagyok, u alakban megfordul, mögém sorol és elkezd villogni. Még jó, hogy sok amcsi filmet láttam már. Tehát megállok, nem szállok ki, megvárom mig odajön. Egyedül van, az anyósülés felöl közelit. Papirokat elveszi és visszamegy a kocsijához. Visszajön és figyelemsztetésben részesit, majd elmondja, hogy jutok el a Grand Canyonhoz:). 

A Grand Canyon déli részén mászkáltam. A nemzeti park 3 autóbusz járatot üzemltet, amelyek különböző kilátókhoz viszik a népet. Ezekkel szépen el lehet zötykölődni, és viszonylag egyszerűen végignézni a különböző helyeket. Lélegzetelállitó. 1OOO-15OO méteres mélységbe szakadnak le a falak, a szemközti szirt meg minimum 16 kilométerre van.

panorámafelvétel a kanyonról
Innen vissza Las Vegasba, most már betartva a sebességkorlátokat:), mindenki le is hagyott (az elmúlt két napban ilyen nem történt:)). Az a bizonyos 66 út épp errefelé fut, szóval ráhajtottam és majd 13O mérföldet mentem rajta.



holnap repülés San Diegoba...

5 megjegyzés:

  1. És igen! Jók lettek a képek! :)

    VálaszTörlés
  2. végre

    egyébként nem fogsz valahol "megpihenni"
    esetleg beköltözni valamilyen egzotikus közösségbe?

    VálaszTörlés
  3. Na egyre jobb........most meg forditsad meg a fényképezőgépet és akkor tökéletes lesz.........Las Vegas............legalább a nevemben egy azaz egy dollárt dobjál már be valami gépbe.........de a másodikat már magadra költsed, vigyázz magadra haladsz délre ami tudod mit jelent...........Que Pasa Putas....kkkkkkk

    VálaszTörlés
  4. Irigykedem... Jó Neked, nagyon. ÉS tényleg, magadról is rakhatnál fel képet, lehet, hogy már csokibarnára sültél?:)))

    VálaszTörlés
  5. látom, hogy a képek megmozgatták a fantáziát:)

    Zaja: ez csak a Te érdemed, mindent tőled tanultam Mester:)

    Szilvi: pihenni majd Los Angelesben fogok (meg majd otthon:)), Disneyland, Hollywood...

    Eszter, Gabi: ahhoz elöszőr borotválkozni kellene:), egyébként piros vagyok, én sose barnulok.

    Gabi, a nevedben föltettem a kért összeget, nyereményedet postán küldöm:)

    VálaszTörlés