2010. október 23., szombat

bston - d c

Valami miatt, megint nem tudok megjegyzeseket kozzetenni:(

Jelenleg Washingtonban vagyok (a benszulotek csak dc-nek nevezik, hogy megkulonboztessek a hasonlo nevu allamtol) este 10 van.

Tegnap - csutortok - egy hulla voltam a varosnezes utan, ezert kihagytam a blogirast, de majd most:)..

Kiderult, hogy az egyik szobatars majdnem foldi, Nmetorszagbol ruccant at 3 hetre az USA-ba, a masik egy japan versenyzo volt, aki reggel oltonybe vagta magat es elviharzott (o 3 boronddel erkezett).

Boston azert jo hely (egyebkent barhol vagyok, azt gondolom, hogy az idaig a legjobb - igy vagyok most Washingtonnal is-; valoszinuleg azert, mert mindegyik nagyon megkapo es annyi inger, benyomas er, hogy egyszeruen folulirjak a korabbiakat), tehat Boston azert jo, mert telisteli van erdekes helyekkel, tortenelmi emlekekkel (itt van pl. az elso amerikai kontinenesen epitett foldalatti is, termeszetesen kesobb - 1 evvel - letesitettek, mint a budapestit:)). Ezt felismerve a varosvezetes kialakitott egy "szabadsag osvenye" nevu utvonalat (kb 5 km hosszu), amelyen vegighaladva megtekinthetok a fobb latnivalok. Mintha ilyet mar lattam volna Marseillesben:) Ennek oromere reggel nyolctol este kilencig talpaltam a varost.  Rovid a tortenelmuk, de amilyuk van, azt megbecsulik. 18. szazadi ruhakba oltozott toritanarok naponta varjak az induloponton az iskolas csoportokat, es vezetik vegig oket - interaktiv, elo tortenelemora - az osvenyen. Az osveny egyik vegpontjaban van az USS Constitution 18. szazadi hadihajo, erre fol lehet maszni es korbe lehet jarni.

Boston arrol is ismert, hogy ket vilaghires egyeteme van. Az egyik a MIT (Massachusetts Institute of Technology), a masik a Havard. Mindketto egy kulvarosban - amit hogy hogynem Cambridgenek hivnak - talalhato. A Havard egyebkent nem lehet valami jo hely, masfel orat setaltam ott es, egyetlen kocsmat sem talalatam. Eleg hianyosnak tunik az oktatas.

Ja es persze Bostonban talalhato a Trinity Church is, az USA epiteszetenek egyik gyongyszeme.

Reggel (Bostonban keltem) ugy dontottem, hogy a "nemzet fovarosaba" (a vonatvezeto hivta igy, amikor megerkeztunk) teszem at a szekhelyem, es onna csorgok visszafele NY-ba. Megint meglepodtem a tavolsagokon. A terkepen szinte egymas mellett vannak (na ja, akkor ha az USA terkepet nezem). Egyebkent ropke 7 ora alatt tette meg az IC a tavolsagat (busszal remenytelen vallalkozas lett volna, mert bar teli vannak autopalyakkal, mindenki cammog, a korlatozo tablak miatt).

Gyors szallas kereses - van ket ejszakara, a szobatarsak meg nem ismertek, bar az egyik mar betakarva ott horkol:) utana delutani varosjaras. Az elso benyomas alapjan nekem bejon a hely. Szep, tagas terek, mindennek van helye. Kicsit olyan, mint Ottawa, azt is tudatosan epitettek fovarossa.

Holnap egesz nap dc.

Szep almokat mindenkienk:)

3 megjegyzés:

  1. Drága Fiam! Folyamatosan olvassuk blogodat.
    Látjuk,hogy nagy élmények érnek,izgulunk
    érted.Ölelünk:Apu

    VálaszTörlés
  2. Most eszembe juttattad a marseilles-i piros csíkot:) Boston leírása után nagyon mennék oda!

    VálaszTörlés
  3. atyam, a szemelyes dolgokat nyugodtan irhatod privat emilben.

    VálaszTörlés