2010. október 17., vasárnap

ottawa/toronto

Megszaporodtak a rendszeres olvasok. Ennek oromere megneztem a statisztikat. Tegnap 76 alkalommal nyitottatok meg az oldalt, ma 85. Kosz, es udv mindenkinek.

Valoszinuleg en vagyok bena, de ezen a gepen nem talaltam nyelvatalitast. Es jelenleg fennykepezos mobilom sincsen:).

Ott hagytam abba, hogy tegnap nem esett az eso. Ennek meg is lett az eredmenye, mert bar nem sutott a nap, az, hogy a szabadon voltam eleg volt ahhoz, hogy leegjen az arcom (legalabb van egy rezboru is Kanadaban). Meg holland, dan, nemet. A kanadaiak is hozzak a szokasos format es veletlenul sem gondoljak, hogy magyar vagyok.

Reggeli tornakent tegnap megmasztam a Mount Royal-t, ez Montreal "hegye", kb. annyira hegy, mint a miskolci Avas, de ez csak a magassagara igaz, eleg kiterjedt, nomeg meredek is, megizzasztja az embert mire feler. Fentrol a kilatas egyszeruen fenomenalis. Valahogy igy nez ki: (most ideszurtam egy kepet, remelem meg is jelenik majd - nem favagos bacsis:))


Hegyrol le, vonatra fel es irany Ottawa. Az ut kb. 2 ora. A vonatallomas a varoskozpontol tavolabb van es csak busszal lehet bejutni (vagy taxi), de vagy 20 jarat megall ott, ezert beletelt egy kis idobe, mire kideritettem, hogy melyik lesz jo. Viszont onnatol, mint a karikacsapas. A latnivalok a Parlament korul csoportosulnak, minden egy helyen van. A magyar Parlament sokkal szebb, nagyobb, mint epulet lazan veri a kanadait. Viszont ennek is vannak elonyei. Eloszor is oda lehet menni a falkhoz es tovukben lehet piknikezni, masodszor az elhelyezese szuper. Az Ottawa-folyo egyik kiszogelesere raktak es hagytak kello teret ahhoz, hogy a latvanyt elvezni lehessen, hogyz az epulet ervenyesuljon. Valahogy igy: (megint egy kep beszuras, talan sikerul)  


A Parlamenttel szemben sok szobor van, az egyik nagyon megkapo (ujabb kep):





O Terry Fox, aki rakban elvesztette az egyik labat, eztkovetoen muvegtaggal futotta keresztul Kanadat. A futast koveto ketheten belul meghalt.

-

Ahogy jovok del fele, azt kezdem erezni, hogy lassan megerkezek Amerikaba. Quebec tartomany nagyon europai, ott otthon ereztem magam, folse tunt, hogy masik kontinenesen vagyok. Ottawa atmenet, itt nagyon vigyaznak a kenyes egyensulyra, de Toronto, mar akar az USA-ban is lehetne (az amerikaiak joresze szerint ott is van).

Folul kellett vizsgalnom egyik korabbi elgondolasomat. Kanada elvileg ketnyelvu.  Quebec francia, egyes tartomanyok, mint New Brunswick vegyesek, de a tobbseg angol. Ehhez kepest Quebecben szinte minden csak franciaul van kiirva. Azt gondoltam, hogy azert nincs angol felirat, mert ugye hat ok franciak. Ottawaban nagyon tiptop minden, teljes a ketnyelvuseg (a politika ugye), de Ontarioban (Toronto) francia felirat csak elvetve akad.Szoval bocsanat a quebeciektol.

Ottawabol delutan 6-kor indult tovabb a vonat, az csak a fedelzeten valt vilagossa, hogy este 11.00-kor erkezik meg. Ahogy kileptem az allomasrol, masutt nappal sem latott embertomegbe utkoztem. Szombat este ugye. De ez a bulin kivul mast is jelentett, megpedig azt, hogy a szallodak telthazzal uzemeltek. Summasummarum, nuku szallas. Halynali fel 4-ig jol elvoltam mert nyuzogtem a tomeggel, de a tomeg kezdett eltunni, igy maradt az ejszakai varosnezes. Fenykepezom nincs, de lepesszamlalot azt vettem (olcsobb es kisebb is :)) ma amikor 13.00-kor bejelentkeztem a szallasomra a lepesszamlalo 90301-et mutatott. (osszehasonlitaskeppen az elmult napokban 30000 korul mozgott a lepesek szama) Akarhogyis, sok. Az lett a vege, hogy a talpamon 4 vizholyag van es hullafaradt vagyok. Meg egy hos, hogy irom a blogot:).

Az ejszaka folyaman kiderult, hogy a marihuana legalis Kanadaban, lepten-nyomon mindenki azt szivta. Valaki azt mondta, hogy itt ketszer akkor a fogyasztok szama, mint Hollandiaban. Es a mokusok utan, hajnali 5-kor lattam mosomedvet, amint egy epitkezes alvanyzatan maszott felfele:).

Reggel felmentem (na jo, vanszorogtam) a CN Toronyba (itt azt, mondja mindenki, hogy ez a vilag legmagasabb tornya):


Most itt delutan fel 5 van, mindjart lefekszem (kezdhetem megint elolrol az itteni idohoz valo igazodast)

Holnap egesz nap Niagara.

5 megjegyzés:

  1. a kepeken meg dolgoznom kell:(

    VálaszTörlés
  2. Mily mesés dolog a Niagara vízesés...

    http://www.youtube.com/watch?v=yB-q8w0tGQA

    VálaszTörlés
  3. Azért vigyázz magadra, mert az alváshiány azért tud művelni dolgokat... Tudod, egy kis bűnmegelőzés!!! ;-)

    A linkes dolog félig bevált a képeknél. Ha linkekre kattintva rögtön meg is jelennének... Akkor az maga lenne a tökély! Hajrá!!!

    VálaszTörlés
  4. koszonom az aggodast, jelentem kialudtam magam:) de ez is kellett ahhoz, hogy nehany dolgot megertsek...

    VálaszTörlés
  5. Mosó medve, jó cucc lehetett! :)

    VálaszTörlés