2010. december 2., csütörtök

te pito o te henua

a benszülöttek a szigetet ma rapa nui-nek (nagy evező) hívják, de régebben a világ köldökének (a cím ezt jelenti) nevezték. (tekintve, hogy a déli féltekén ma köszöntött be a nyár, gondoltam, hogy a bejegyzés címében utalok erre, de meggondoltam maga, mert van szívem:))

ismét jorana:)

most úgy tűnik, hogy jó és tartós a kapcsolat, szóval képek:):

anakena a sziget északi részén

a legnagyobb ahu 15 moai-al, ez délen van


lovak viszont mindenhol és nagyon sok.. vannak táblák is, melyek a vadlovakra figyelmeztetnek

és az egyik vulkán, a rano kau krátere lagunával
tegnap terepjárót (kocsit nem is adnak bérbe a rossz utak miatt) béreltem és azzal jártam körbe a vidéket. Az ahuk és moaiok mellett sok barlang is van a szigeten, ezek szabadon látogathatóak. Persze mindegyikbe belekukucskáltam:). Baleset szerencsére most nem történt:), bár az utak még kocsival is kimondottan nehezen járhatóak. Az egy nap biciklizéssel és az egy nap kocsikázással - a sziget méreteire figyelemmel - mindent kényelmesen meg lehetett nézni (a látogatók többsége 2-3 napra jön csak pont ezért, de találkoztam olyan némettel is, aki reggel leszállt a gépről, beült egy kocsiba, körbenézett és este már ment is tovább tahitire). 

Nekem a két nap merüléssel együtt az itt töltött idő pont elég volt, azzal, hogy ma (szerda) teljes egészében a semmittevés, pihenés volt terítéken.

holnap repülés montevideoba..

2 megjegyzés:

  1. Éppen időben jelentkeztél, mert már kezdtem aggódni kicsikét, hogy csak net nincs, vagy mi van.
    Az időjárásért különösen irigylünk, mert itthon leesett az első hó, és kutyahideg kezd lenni.
    Továbbra is gyönyörűűűűűűűűű helyeken jársz!

    VálaszTörlés
  2. szerencsére csak a nettel volt baj. mindenkit azzal nyugtattam mielőtt elindúltam, hogyha valami történik, akkor azt úgyis megtudják:).

    nehéz elhinnem, hogy otthon hó van. lelki szemeim előtt az a magyarország van, amit október közepén elhagytam.

    :)

    VálaszTörlés