2010. november 23., kedd

szabadlábon:)

ismét lima, este 1O után

tehát reggel felkerestem a boliviai bevándorlásiakat. Megfenyegettem őket, hogyha nem rendezik sűrgősen a helyzetem, a magyar hadseg megszállja őket (boliviát három szomszédja is megverte különböző háborukban, ő a helyi örök vesztes, talán még nekünk is sikerülne...). Szóval minden simán ment, csak 5 ablakhoz kellett elmennem (némlyikhez persze többször is). A végén mégiscsak adtam nekik 44 dollárt, elvégre bolivia dél-amerika legszegényebb állama, dotálni kell egy kicsit őket (mondjuk felháboritó, hogy én fizetek azért, mert a boliviai határőrnek fáj a munka...).

Friss szabadságom arra használtam, hogy gyorsan vettem egy repjegyet limába, és délután áthelyeztem a székhelyem (a hátáron volt egy egyetemista, aki kérdőivvel zaklatta a turistákat. Elmondtam, hogy mit tapasztaltam, kényszeredett mosoly).

A repülést is egyéni módon oldják meg. Limitált, hogy La Pazból mennyi nemzetközi repülőjárat indulhat, ezért a miénket elöszőr santa cruzba vitték el (ez keletre van), hogy onnan menjünk limába, nyugatra. Igy sikerült a másfélórás utat, majd ötórásra kihúzni...

Az a jó az utazásban, hogy minden napnak megvan a maga szerencsés fordulata, apró kis ajándéka. Mikor megérkeztem még éppenhogy világos volt, pedig mindent elkövettek, hogy későn érkezzünk meg. Mint a limai közlekedés nagy tudója:) busszal vágtam neki a szálláskeresésnek (a cél a miraflores nevű negyed). A buszokra ki van irva, hogy melyik városrészbe, vagy főbb utcára mennek. Callao látom az egyiken, ez pont jó lesz (ez az egyik nagyobb utca neve, ami belvárosban taláható. Ahol múltkor aludtam onnan voltak erre menő buszok). Nohát, akkor rajta. Egy kis idő múlva kezd gyanus lenni, hogy nem arra megyünk (kétszer már jártam erre) amerre kellene. Aztán beugrik, hogy van egy ilyen nevű városrész is. Erről az útikönyvek három szóval emlékeznek meg: messzire kerüld el. Buszrol gyorsan le, de hol vagyunk? Jó érzékkel megkérdezek egy hölgyet (peruihoz képest nagyon jól beszél angolul), kisegit. Aztán együtt megyünk egydarabon a busszal és beszélgetünk. Büszkén mondja, hogy jogász:), dézsavű, mindketten jót derültünk (úgy tűnik, nem tudok limaba érkezni úgy, hogy ne kollegával hozzon össze a sors:)).

1. Laci, ha idáig túl alacsony lett
    volna az adrenalinszinted, remélem,hétfőn de. rendeződött. -Apádé feltétlenül. Már akkor nagyon "megnyugodott", mikor nyomornegyed túrádról olvasott.-

-Ha mégsem, lenne pár ötletem hova
    menjél, hátha segít: "Biztonságos"
    nyomortelepeket találsz -többek
    / Előadás:Demokratikus jogállam
    felépítése. - Bár valószínűleg Gabival való találkozásod ezek
    után elmaradna.-/
    Ha mindez nem lenne elég, végső
    megoldásként tudnám ajánlani, hozz össze egy gyereket. Ő majd gondoskodik folyamatosan a magas adrenalin szintedről.
    -Ha rátok /Sömjéni gyerekekre/ üt, FELTÉTLENÜL!
    /Gabi a kutyahússal -meg még
    reméljük, hogy VALAKI !!! ezt
    megteszi helyettetek!
    Puszi:N.koviból

2. Ui: Szerencse, hogy van mellettetek még egy lány is.
    Bár mint tudod, időnként rajta is
    mutatkoznak a Sömjéni jegyek.

3. Köszi Laci, de bőven jó lesz a cuzcoi és azt megelőző bejegyzések betűmérete is. Nem piszkálódni akarok, de ez a másik véglete az olvashatatlanságnak... márpedig szeretnék olvasni

4. Lacikám, mivel jól leragadtál Peruban, a Húsvét-szigeteki kirándulás után még megnézhetnéd a Limától kb. 650 km.-re északra lévő az Andok és a tengerpart között
    lévő Lambayeque völgyet, ahol több
    évtizede Dél-Amerika talán legnagyobb régészeti feltárása folyik. Három nagy területen /az
    alapítás időrendjében: Batan Grande, Pampa Grande, Tukume
    területeken /a föld legnagyobb
    piramismezője található. Többségük
    lepusztult agyagpiramis. Itt van a világ legnagyobb alapterületű piramisa, oldalai 700 m-esek.
    Csak megjegyzem, hogy innen légvonalban Quito alig 1000 km.
    Ha már a földrésznek azon az oldalán vagy. Csók Apu

5. Szerintem az ősök lelkivilágát kímélendő lehet, hogy egyes információkat csak a hazatérted után kéne közölnöd...tudod, hogy ne legyenek álmatlan éjszakáik.(Mert voltak) Még szerencse, hogy a hírportálok címoldalán ma a két Korea konfliktushelyzetét hozták főcímben...Jó hogy apa tippeket ad mit nézz meg, mintha nem sejtené, hogy spéci útikönyved van.(Érzékeltetni akarja, hogy felkészült a témában) Ez a falrészlet tökre tetszik amit képnek tettél fel.Először ezt hittem, hogy a machu picchui fal, mert az is így néz ki. De a másik kép aláírásából látom hogy ez az ollantai erőd. Na mindegy, a távoli szemlélő hajnalos mindent egy kalap alá venni. Egyébként a Titikaka tavon nagyon himbálózik az ember lába alatt a víz?

6. béci - a tegnapi és a mai között nincs más fokozat, ha ez kicsi, tudod az oldalt is nagyitani.

ancsa - a mostani főkép machu picchu, persze az ollantai fal is hasonló. a totora szigetek stabilak, egyméshoz és a közeli szigetekhez (ezek valódi szigetek) vannak kikötve. A nádsziget olyan, mintha egy vastag szőnyegen sétálnál, belesüpped a lábad, de a himbálózást nem érezni.

papamaci - 1. nem kell aggódni, mert minden helyzetre van megoldás:),
    2. rapa nui-ből már megvan a repjegy montevideoba (meg kellett benni a szigetről elfele is a jegyet), szóval nem valószinű, hogy a nyugati part egyáb látnivalója is sorra kerülne most.