2010. november 7., vasárnap

frisco

tegnap reggel san diegoban a komppal áthajóztam az öbölbeli Coronado szigetre. Itt haditengerészeti bázis van, ez természetesen nem látogatható, viszont a sziget kb. fele lakó-, illetve üdülőterület, ahol szebbnél szebb házak, kertek vannak. Itt szivesen eltengetném a napjaimat, bár búvárkodásra nem igen alkalmas a hely. Egyébként úgy néz ki, hogy kifogtam az év legmelegebb napját. Direkt rákérdeztem, mert mindenütt azt olvastam, hogy itt kellemes, állandó 24 fokok vannak, nem 35. Megerősitették, hogy valóban igy van. Ezt bizonyitandö, tegnap már kellemesebb volt az idő. A nap végén repülés san fransiscoba. Itt viszont kimondottan hideg van, a kabát is elkél.

a város egyébéként nekem nagyon tetszik, izgalmas, nagyon sok érdekes hely van, bár volt olyan rész is, ahol még én is hátaraarcot vágtam (ráadásul fényes nappal). Ennyi kétes egzisztenciát még sehol nem láttam, pedig new york és philadephia is versenybe szállhatnának, csak nem nyernének. Még kanadában se volt ennyi füvező, mint itt, ráadásul itt nem is legális (Swarenegger Arnoldka, a kaliforniai kormányzó pont azon tornázik, hogy az legyen és bár múlt héten országosan leszavazták, a helyi törvények lehetővé teszik, a külön szavazást. Szerintem itt egy hallagtólagos legalizálás már megtörtént, mert a rendőr jelenlétében szivják. Van egy olyan érzésem, hogy igy akarja a társadalmi gondokat kezeni, de persze ez csak rosszmájú tipp:)) A város egyes részei hihetetlenül meredek lejtőkön/emelkedőkön helyezkednek el, szerintem némlyik 4O fok közeli is megvan.

reggel lementem a kikötőbe, hogy behajózzak az Alcatrazhoz. Mára már nem volt jegy reggel 8-kor (!), igy holnap. Na jó, akkor irány a Golden Gate, persze gyalog. Útközben a kikötőben furcsa ugató hangott hallottam:

oroszlánfókák

Több tucat, egymás hegyén-hátán:).

A hid egyébként majdnem túl messze volt, a kikötőtől 6 kilométerre. Tempós séta kellett hozzá, hogy odaérjek (majd vissza). Szombat reggel ott nyüzsgött a város a Presidio parkban (ez a hid elötti partszakasz, ami védett terület). A kis krapekok fociztak (!), szóval semmi baseball, amerikai foci, meg ilyesmi, rendes futball volt ott.

A hidhoz közelitve egyre jobban ködbe borult a hid. A hely klimája olyan, hogy a kikötőbe menetrendszerüen érkezik meg a köd. Van olyan, hogy egy hónapig föl se száll. Ma pont akkor volt köd, amikor oda-vissza gyalogoltam a hidon:)



Bár ahogy jöttem vissza, már kezdett szakadozni, mire visszaértem a parkba, már el is tünt.



Délután a MOMA-ban voltam (modern művészetek múzeuma). Itt kiderült, hogy Moholy-Nagy László Magyarországon született amerikai volt (mindig tanul az ember). A jó hir viszont az, hogy este a katedrálisban (ez bár betonból készült modern épület, nekem nagyon tetszett) Liszt és Bach művekből volt/van orgona konert. 

Este a Japánvárosba mentem (a keleti parton kis olaszországok vannak, meg főkét európai hagyományokat örző városzrészek, itt nyugaton viszont ázsiából jöttek a bevándorlók. Van orosz domb, meg kis kina - bár utóbbi mindenütt van...), ez az usa legrégibb japánok által lakott városrésze. Az épitészeti megoldások, a tisztaság, rendezettség mind-mind Japánt idézik. A helyi ABC-ben csak japán cuccok kaphatók, de olyan szinten, hogy még a friss tej is onnan van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése