2010. november 12., péntek

két napig nem volt net, hát ezért nem

hollywood

Remélem már mindenkin mutatkozik az elvonási tünet:), na jó, akkor most ömlesztve az elmúlt három nap.

kedd

tehát az isten háta mögött két blokkal (itt minden távolságot igy adnak meg) ébredtem. A kocsit csak délután kellett visszaadni, az meg ugye rengeteg idő, igy elugrottam a Napa völgybe, ami csak ötven mérföldre van északi irányba friscotól. Sokatpróbált alkoholista olvasóim bizonyára tudják, hogy ez a hely a kaliforniai borászat központja (mint sok minden ez is az oroszoknak köszönheti a létét. Mert ha nem avatakoznak közbe 1849-ben, akkor egy magyar nem jön ide néhány szőlőtőkével, és nem alapitja meg az első borászatot). A városka nem sokat mutat, az persze látszik, hogy pénz az van dögivel, minden tip-topp, de olyan vegytiszta az egész. Pont az ütött-kopottság, ami a báját adja az ilyen helyeknek, hiányzik innen. A környék, és a szőlőültetvények, azonban jól néznek ki. A kedvencem: szőlészet pálmafákkal:).  Ja és persze az ősz is kellett hozzá, hogy a domboldalak ezernyi szinben fürödjenek a napsütésben:


Innen vissza friscoba. A GPS (kezdünk összeszokni, de vannak még surlódások) megint elkevert, igy nem az eredeti irányba vitt (kelet felöl), hanem egyenesen északról. Ez egy dolgot jelent. A Golden Gate-n kell megérkezni:). Most verőfényes napsütés van, és a van egy parkoló is a hid lábánál.

gg

Még bolyongtam a városban egy 5-6 órát, mert zseniális tervet eszeltem ki arra, hogy spóroljak az idővel: éjszakai buszút.

SF látkép

Este 9-kor indul és másnap reggel 8-kor érkezik meg los angelesbe a járat. Meg is vettem a jegyet, fel a buszra. Igen ám, de hogy alszik az ember? Kettes ülések vannak, nem a legkényelmesebb. Fészkelődés közben beugrott, hogy a hátsó sor talán másképp néz ki. És valóban ott 3 van egymás mellett és üresek. Na, nem sokáig. Itt még a 19O centimmel is el tudtam dölni. Gondolatban pont simogattam a fejem, amikor elkezdett esni az eső. Na hol van az egyetlen lyuk a tetőn? Igen, ott. Nem esett sokáig, de ahhoz elég volt, hogy az egyik szélső szék elázzon. Két széken meg ugye nem lehet aludni, ezt bizonyitotta a többi utas is. Mi legyen? Ekkor beugrott, hogy a hátizsáknak van egy esőköpenye, ami kb ugy működik, mit a gumirozott lepedő, és pont ráillet a székre. Az előttem lévő srác a skót kultúra nagy barátja volt, látva mutaványom azt kérdzete, hogy szeretem e a scotchot:). Még altató is akadt:).Végre alvás (én lepődtem meg a legjobban, hogy sikerült. egyszer strasbourgba éjszakai vonattal mentem, hálókocsiban, ott nem aludatm ilyen jól).

szerda

Én voltam az egyetlen aki frissen érkezett meg LA-be. Gyors szálláskeresés, itt rendbetettem magam, majd neki a városanak. A szálló hollywood kellős közepén van (a hollywood jel is látszik innen), pár lépés a walk of flame, a kicsillagozott hollywood boulvard. Rögtön az egyik kedvencembe botlottam:



Bámészkodtam még egy darabig (a lényeg egymás hegyén-hátán van mindössze 2-3OO méterre zsúfolva), majd irány az Universum filmstúdió. Ez a leglátógatóközpontúbb (van egyáltalán ilyen szó?) stúdió. Itt tkp egy vidámpark van a stúdió mellett, ahol az egyes játékok az Univerzal produkcióiból meritenek. Ezek egy adott film elő-utósztoriját, esetleg mellékszálát mesélik el. Iszonyatosan profi az egész, nagyon élvezetem. King Kong, Jura park, Shrek, Simpson család, Terminátor 2, Múmia, Waterworld. Mindegyik más és más.

a simpson bejárata

Az egyik hullámvasút, a másik ugyanaz csak vizen, a harmadikban 4D-ben megy a sztori, a megyedikben szinészek is játszanak, az ötödikben füst és robbantások, a hatodik szimulátor. És mindemellett van egy kb órás stúdiólátogatás, amikor körbeviszik az embert abban a faluban, ahol mind a mai napig forgatják a filmeket. Mindent kényelmesen meg- és végignézve el is ment a nap hátralevő része. Vissza a szállásra, ahol a két ausztrál lakótárs éppen jointot sodort:). A netet két napja telepitették, tehát nem működött. Azért a fáradság végül mégis elővett, ezért kivételesen élfél előtt már ágyban (!) voltam.

csütürtök

ma sunset boulvard, melrose avenue (egyik sem nagy szám, sőt.., viszont soksok idő), egy kis belváros és Pasadena. Akkora ez a város, hogy csak azzal elment egy óra, hagy a metróval egyik helyről a másikba mentem. Ráadásul nincs egy központja, hanem mindegyik önnáló életet él (6 repteret számoltam a térképen, mindegyik helynek megvan a sajátja). A mai programból Pasadena tetszett a legjobban ez kellemes, "kis"város:

pasadena városháza
holnap LA folyt.

2 megjegyzés: