2010. november 15., hétfő

lima

este 11.3O

tegnap (szombat) 1O-kor szállt fel a gép los angelesben. Avianca (kolumbiai légitársaság) járat, bogotába, majd onnan limába. A felszállásnál a hispánok elkezdék veti a kereszteket, igy én nyugodtan hátradölhettem, mert ennyi imát csak meghallgatnak ott fenn:). Az út 7 óra, ráadásul megint időeltolodás, igy este 8-ra vagyunk ott. Bogata reptere felülmúlja a los angelesit, mert mig ott nem volt internet, itt igen (a szállóban péntek este megint elment a net..). Ez azért fontos, mert szállás még nem volt, és hajnali egykor nem úgy akartam limába érkezni, hogy lövésem sincs a továbbiakról. Szóval bogotában internet (dollárral fizet az ember és dollárban kap vissza (!), sőt olcsóbb mint az usában a hostelekben a fizetős net). Kinézem a helyet, de már foglalni nem lehet, hiszen szombat este van. De legalább van cim.

bogota lima járat. Ugyanazt a rajzfilmet adják (Gru, nagyon jó, nézzétek meg) igy olvasok. Mellettem egy perui ül és megkérdi, hogy miféle szerkentyűm van (elektronikus könyv). Namost én jobban beszélek spanyolul, mint ő angolul, de szépen elbeszélgetünk a hátralevő időben. A lényeg, hogy figyelünk egymásra és csodák csodája értjük, hogy mit mond a másik. Büszkén mondja, hogy jogász. Vigyorgok, mondom én is. Na jó, de ő végzett (kedves, azt gondolta, hogy diák vagyok:)).

a reptéren senki nem kérdezte, miért jöttem, miért csak egy hátizsákom van, mennyi pénzt hoztam, hol fogok aludni, miért utazom egyedül, még a a cuccomat se nézték meg. Persze azért volt egy kis közjáték, mert elkezdete a hőr nézni a bűnügyi nyilvántartást. Laszlo Fernando Kovacs, Laszlo Pedro Toth, meg a társaik. Ha az összes Laszlo nevű zsiványt végignézi, akkor nem lesz gond azzal, hogy hol alszom, de azért képbe hoztam, hogy az a keresztnévem és nem a család (hát igen, a magyar névrend). Igy már mehettem is. Itt is van egy zona taxi, csak őket engedik be a várórészbe (hajnali fél kettő, már csak taxi jár). Az árlista ki van téve. Én vagyok az első, aki kijön (a többiek még várják a csomagot), a tixis utazásszervező jön, hogy hova vigyenek. Mondom ennyiért sehova. De ha mással megyek, kirabolnak, mondaja (próbál a sztereotipiákra rájátszani). Két lépés és kintvagyok, és csodák csodája van olyan taxi, amelyik olcsóbb és baj nélkül bevisz. És csodák csodája, a kinézett hostelben van hely:). Fél háromkor már aludtam is.

ma egész nap lima. Kétféle perui van. Az egyik a mellkasomig ér, a másik a vállamig. Jellemzően megőrizték az indián vérvonalat. A hely kicsit az arab városokra emlékeztet, azzal, hogy itt nincs kosz (vagy csak még nem láttam). A hely alalpvetően kultúrált, de persze ha letér az ember a turisták által taposott ösvényről, akkor elég hamar belecsöppen a perui valóságba. Csak egy példa: a városban léptennyomon, kis tarfikok vannak, ahol üditőt és rágcsálnivalót árulnak. Amikor lement a nap némelyikben gyertyával világitottak. Nagyon nagy a kontraszt, igy egy nap után is.

az árképzés egyedi. Kérek egy palack vizet, másfél sol. Fizetek, mikor egy perui is ugyanazt veszi, ő egy solt fizet.

a város sok földrengést és tűzvészt élt meg, egységesen nem maradt fent a gyarmati fővárosnak még a magja sem, de nyomokban igen. A főbb látnivalók egy rakáson vannak. Ami nagyon szembetőnő, az az, hogy a templomokba itt nem a túristák járnak, hanem a hivők. Perui volt az első amerikai szent, a domonkosok templomában őrzik a fejét. Itt van egy czestochowai madonna másolat (new yorkban is van egy a szent patrik katedrálisban).

 (a net nagyon akadozik, nem tudok képet feltenni ma)


7 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot, ott a messzeségben!

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen Sömi!!! Igyál egy Pisco-t vagy Chicha Morada-t :) !!!Gondoltam megnézem mit hörpinthetsz fel az egészségedre! További jó utat! Frissítem a térképet is a napokban.

    VálaszTörlés
  3. NA akkor én is csatlakozom az előbb szólókhoz. Boldog Szülinapot Kívánok, vigyázz nagyon magadra ^^

    Gabi

    VálaszTörlés
  4. Nagyon Boldog Születésnapot kívánunk!
    Ildi, Szilvi, Barbi

    VálaszTörlés
  5. Biztos volt, hogy azonnal kiszúrják, hogy külföldi vagy,(már itthon is ezen parázott apa)és persze nem csak a 190 cm-es magasságod miatt, szóval lehet, hogy mindenhol drágábban tudsz csak vásárolni, de gondolom anyagilag azért nem mégy csődbe az ottani árakat tekintve...(persze nem tudom a sol aktuális árfolyamát)Diáknak néztek, ez tök jó ezek szerint nem látszik rajtad a több mint tíz éves munkahelyi gyűrődés!Én sem feledkeztem el a szülinapodról, szóval, ha Laci hazaér iszunk valamit, ez alkalomból.

    VálaszTörlés
  6. Sok boldog szülinapot kívánunk
    Ildi, Dávid

    VálaszTörlés
  7. Laca, sok boldog szülinapot 1 nap késéssel. Nem hittük volna 36 éve (anyád-apád biztos nem), persze én már akkor is tudtam, hogy ilyen messze jutsz. MEGCSINÁLTAD!!!:-)

    Mondjuk persze azért nem kell Peruba elutazni, hogy igyál egyet az egészségedre (ha hamarabb szólsz, akkor elárultam volna, hogy itthon is mérnek sört, ezért ennyit utazni, hát nem tudom......)

    Készültünk egyébként egy 36 szeletes marcipán tortával, de mivel nem jöttél ezért Eme Baba mind megette. Na nem baj majd legközelebb.
    Mivel Dél-amerika egyébként nem túl erős angolban, így hasznos spanyol kis szótáramat lejjebb olvashatod:

    Sziasztok Laci vagyok Magyországról
    --- Hola, soy Laci de Hungría

    Nem, nem ismerem RÓzsa Florest ---- No conozco Rozsa Flores

    Szeretem a tequilát
    ---no gusto la tequila

    Nem vagyok drog futár ---- Yo no dedico a contrabando de drogas

    Nyolc sört kérek ---
    Ocho cervezas, por favor

    Ma vagyok 36 éves, mindenki a vendégem:-) ---
    Hoy es el dia de mi cumpleanos, le invito a todo para lo que quiere

    VálaszTörlés